tisdag 1 mars 2011

Det var bättre förr...

Min gamla Dell har hängt med sedan jag flyttade till Härnösand i 2004 och bortsett från att skärmen lade av efter ett par veckor och batteriet var ständigt slött så gjorde han sitt jobb. Fram tills förra veckan, då han efter en sjukdomstid valde att lägga helt av och avlida. Sju års tjänst, inte illa ändå.

Så jag såg mig tvungen att köpa en ny följeslagare, en Asus blev det som bror Jeppe hjälpte mig att köpa. Jag har ju ingen koll på allt som heter teknik och moderniteter.

Men den har fan inte gett mig annat än problem. Varenda gång jag använt den har det slutat med att jag fått starta om skiten för att den stannat. Varenda gång! Jag är inget datorgeni, långt ifrån, så jag vet inte hur man åtgärdar problemet. Tydligen är det något med Windows.

Så om jag håller låg profil här ett tag framöver så vet ni varför. IT-världen är kall och brutal och jag är tydligen inte välkommen.

Fan ta den moderna världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar