måndag 21 mars 2011

Fest, fest eller fest?

Det är mycket fest nu. I helgen som gick hade min gode vän Nille inflyttningsfest för att fira att han flyttat in till civilisationen i Malmö, och broder Mikkel hade mansgille med hemmalagat och importerat. Båda tillställningarna missade jag på grund av bräcklig hälsa.

I dag fyller min roomie Gary 29 år. Det ska firas med käk på karibisk restaurang och förmodligen ett efterföljande pubbesök, om jag känner min åldrande engelske wingman rätt. Det bör jag vara frisk nog att kunna uppskatta, efter att ha kurerat mig en hel helg med böcker, filmer och diverse fotbollsmatcher.

Alla dessa fester gör mig supersugen på att hålla en egen tillställning. Om 14 dagar har jag ett gyllene läge att styra upp något då det är min tur att fylla år. Helst av allt skulle jag vilja bjuda alla mina vänner, alla dom jag känner. Enligt Facebook är det exakt 260 personer men sen tillkommer även folk som är förnuftiga nog och har den goda smaken att inte registrera sig på den zuckermanska skiten.
Och med två veckor kvar känns det lite svårt att organisera en drabbning för nästan 300 personer, fast jag skulle ju kunna göra som den där fjortisen i Australien som jag läste om häromveckan. Hon gjorde en öppen inbjudning till sin 16-årsfest på Facebook. Efter ett dygn hade 20.000 anmält sig och efter en vecka hade 200.000 skrivit in hennes fest i kalendern. Naiva stackare. Hoppas hon inte lovat fri bar. Eller vänta, jo det hoppas jag. Så kan hon lära sig det till nästa fest...

Hur som. Det realistiska är att antingen göra som Gary, bjuda in ett dussin vänner och käka på restaurang. Eller styra upp något i lägenheten en av de kommande helgerna efter min födelsedag. Nackdelen med resaturangförslaget är att jag hade haft svårt att välja ut vilka som skulle bjudas in utan att få dåligt samvete över att ha ratat andra. Fördelen med hemmafest är att folk kan komma och gå som de vill utan att det blir stelt som på en traditionell sittning. Dessutom gillar jag inte att vara i fokus, och jag har inget större behov av presenter. Så kanske skulle man köra det som en vanlig, grisig hemmafest i lägenheten? Då har jag en anledning att måla köket och byta ut möblerna också...

Vad tycker ni? Jag famlar i blindo här och behöver era åsikter.

Fest kommer det bli. Frågan är bara när, hur, var och vem....

1 kommentar:

  1. Klart du ska ha fest för att fira din underbara födelse =) Mitt förslag är att folk har/går på förfest där de vill men att alla samlas upp någon gång under kvällen på ditt valda ställe. Ytterligare förslag är att du önskar dig en öl av alla vilket resulterar i att Sören blir fuuuuuuuulllll! Puss

    SvaraRadera