måndag 8 november 2010

Givetvis sket det sig

Jag är en obotlig romantiker och en ännu större optimist. Hur kunde jag i mitt seriösaste allvar tro att jag kunde somna om, sova ett par timmar och komma upp i tid till tentan klockan 8 i morse? Oavsett vad jag försökte med (läste ut grymma Mystic River & kollade på lika grymma tyska rullen Sophie Scholl) så blev jag inte tröttare och när jag slutligen bestämde mig för att hålla mig vaken till tentan var klockan 6 och jag somnade om...


Så nu blir det alltså att sikta in sig på omtentan i stället i mitten av december. Det visar sig att min gode vän och kollega Andreas inte heller dök upp i dag så vi har redan spikat omtentaplugg när det närmar sig. Vilket passar utmärkt, för bonnläppen bor i Jonstorp i mitten av ingenstans (eller i närheten av Ängelholm, vilket är samma sak) och jag ser en utmärkt chans att kryssa av den på min lista.


Det här var en briljant öppning till att beta av ett gammalt resmål från listan. Bjärred besöktes i april månad och redovisades på den gamla bloggen. Helt okej håla med en helt okej brygga.










Skånetrippen:


Städer och tätorter med mer än 1000 invånare:

Anderslöv, Asmundtorp, Bara, Billesholm, Bjuv, Bjärnum, Bjärred, Blentarp, Broby, Bromölla, Bunkeflostrand, Bårslöv, Båstad, Dalby, Degeberga, Ekeby, Eslöv, Falsterbo, Fjälkinge, Furulund, Förslöv, Gantofta,Genarp, Gislövs läge, Glumslöv, Hammar, Hanaskog, Helsingborg, Hittarp, Hjärup, Hofterup, Hyllinge, Häljarp, Hässleholm, Hästveda, Höganäs, Höllviken, Hörby, Höör, Jonstorp, Kivik, Klippan, Klågerup, Knislinge, Kristianstad, Kvidinge, Kågeröd, Kävlinge, Köpingebro, Landskrona, Ljungbyhed, Lomma, Löberöd, Lönsboda, Löddeköpinge, Lund, Malmö, Marieholm, Munka-Ljungby, Mörarp, Norra Åsum, Näsum, Osby, Oxie, Perstorp, Påarp, Rydsgård, Sibbhult, Simrishamn, Sjöbo, Skivarp, Skanör, Skurup, Smygehamn, Staffanstorp, Stehag, Strövelstorp, Svedala, Svalöv, Sätofta, Södra Sandby, Sösdala, Teckomatorp, Tollarp, Tomelilla, Torekov, Tormestorp, Trelleborg, Tygelsjö, Tyringe, Veberöd, Vellinge, Viken, Vinslöv, Vittsjö,Ystad, Åhus, Åkarp, Åstorp, Ängelholm, Ödåkra, Önnestad, Örkelljunga.

Öar:

Hallands Väderö, Ven, Ivö.

Nationalparker:

Dalby Söderskog, Stenshuvud, Söderåsen.

Sjöar: Finjasjön, Hammarsjön, Immeln, Ivösjön, Oppmannasjön, Vombsjön, V Ringsjön, Ö Ringsjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar