fredag 5 november 2010

Är Jag Man Eller Mousse?

Dag två i den kulinariska veckan går mot sitt slut och jag måste ärligt säga att jag överträffar mig själv. Den baskiska omeletten igår satt som en efterfest med kungen, och dagens hemmalagade pizza var inte sämre. Pricken var däremot efterrätten, den fikusord-kandiderande passionsmoussen. Credd till Tommy som hjälpte med matlagningen och till Moa och Gary som hjälpte med att äta upp mästerverken.






För övrigt första gången i hela mitt liv som jag köpt kesella. Fick fråga snubben i affären vad det egentligen var för något. Färsk ingefära borde också ge någon slags vuxenpoäng, men något säger mig att Christian kommer bräscha med en pepparrotsfarm i köksfönstret och en jordärtskocksodling i förrådet. Kockduellen närmar sig...


I morgon är det höstfest hos Mattias och halloween hos Jocke. Jag ska vara bodyguard åt Sara nu när hennes manligare(?) hälft är bortrest. Vilket fan inte blir en lätt uppgift, på en fest hos Jocke har folk oftast svårt nog att hålla reda på sig själv...


Jag vet fortfarande inte vad jag ska vara utklädd till. Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar