onsdag 2 oktober 2013

Sober Oktober 2013


Så var det dags igen.

Kalendern visar oktober och traditionen trogen så är det dags att storstäda kroppen. Det är dags för en ny sober oktober.

Sober oktober är inget nytt fenomen i min värld. Som ni kan läsa här så var jag igång redan i fjor, och har kört vita månader tidigare. Ett år körde jag en vit sommar. Tufft, men fan så nyttigt.

Anledningarna är de samma som tidigare år så vi kan väl beta av dem lite kort. Ekonomi, hälsa, disciplin och psyke. Och stolthet. I min familj har vi - liksom i många andra familjer tyvärr - en historia av att inte riktigt kunna hantera alkoholen och jag vill inte fresta generna. Något som jag däremot vill är att föregå med gott exempel.

Den här månaden blir dock lite fuskig på grund av en schemakrock. Det är nämligen så att jag för lääänge sedan bokade biljetter till VM-kvalmatchen mellan Danmark och Italien i Köpenhamn nästa fredag. Det blir min 25-årspresent till tvillingbröderna och ett tack till min styvfar för att han alltid ställer upp, så vi blir en god kvartett som åker. Och då ska det också drickas öl. Men inte hinkvis, som det annars brukar. Någon måtta får det vara även på frikortsdagen, och jag tänker klimatkompensera genom att lägga till en vit vecka i november.

1 nere, 37 kvar. Inga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar