onsdag 25 september 2013

det var i alla fall portionssnus...

Morsan fyllde 60 häromdagen och det firades på äkta danskt vis i helgen med allt vad det innebär. Efteråt stannade min kusin från Danmark kvar ett par dagar hos mig för att utforska malmö och Sverige för första gången i sitt vuxna liv. Visst har han varit här tidigare men aldrig på senare tid. Öldrickartid.

Så jag bestämde mig för att visa honom det mesta. Inte allt. Svarttaxi och pundarrondellen tar vi en annan gång. Men turning torso, systembolaget, bron och möllan fick han se. Han åt också sitt livs första falafel och tyckte att den var okej men " var fan e köttet"?

Och så fick han snus. Jag förklarade att man blir snurrig så att han kunde spotta ut den närsom helst. Och det blev han och gjorde han. Men det var tydligen inte värre än att han köpte en dosa med sig hem till moderlandet.

Förlåt, morbror.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar