torsdag 19 september 2013

Att inte leva som man lär

Hösten har gått all-in på Sverige som synade direkt och förlorade potten, och det tackar jag för. Speciellt efter den här sommaren med allt underligt som hänt i kroppen och gjort min ämnesomsättning minst sagt suspekt vilket medfört svettningar i klimakterieskala de senaste månaderna.

Så när kalendern går mot mörkare tider går mitt humör och hälsa andra hållet, även om det alltjämt suger att ens käresta är på andra sidan världshaven. Men det är en smäll man får ta och en smäll man länge kunde förbereda sig för, så jag försöker göra det bästa av situationen och koncentrera mig på annat. Som till exempel mina två jobb.

Eller... så borde det låta. Men faktum är att klockan snart passerar midnatt och jag har en lång lista med uppgifter som egentligen borde gjorts under dagen men som jag av olika anledningar skjutit på. Dels eftersom jag sov två timmar i natt och fick ta igen det efter jobbet, men också för att jag råkade ramla in i en fotbollsmatch på webben... Nu har jag dock varit nere hos min lokala grossist och handlat in två halvliters Powerking och satt på en kanna kaffe. Följande uppgifter ska nämligen göras innan jag tillåter mig själv att slumra till igen:

- Förbereda inför morgondagens läxförhör.
- Skriva inte mindre än fyra artiklar inför helgens start i bordtennisen.
- Sortera tvätten.

Speciellt den andra punkten blir tuff och kommer att ta tid. Och då har jag ändå haft en vecka på mig. Men alla intervjuer är gjorda så nu ska det bara sammanfattas. Det är dock den första punkten som jag skäms för, eftersom jag jämt och ständigt tjatar på eleverna att vara ute i god tid och inte göra läxorna i sista stund.

Det är inte studieteknik jag undervisar i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar