söndag 13 oktober 2013

gamle Danmark skal bestå...

Jag har gnällt och gnytt om det flera gånger och det här inlägget är inget undantaget - det danska landslaget i fotboll är verkligen inget vidare just nu. Jag är en fotbollsnörd av rang och av alla lag som jag sympatiserar med så är danska landslaget mitt absoluta nummer 1 tillsammans med Köpingebro IF förstås. Klass förnekar sig aldrig.

Därför är det extra frustrerande att se vilken medioker upplaga vi kan ställa på benen för tillfället. Är det här verkligen det bästa man kan få fram av ett land med 5,6 miljoner invånare? Inte ens mot ett gäng arroganta italienare utan något att spela för kan man göra en god insats. 

Nu blir det tyvärr inte VM i Brasilien men det är kanske bäst så man slipper se sina landsmän göra sig till åtlöje. Bättre att samla krafter till EM i Frankrike 2016. Det var länge sen man var där...

Oavsett, det var i alla fall en trevlig tripp med bröderna och styvfadern. Och jag utlöste mitt första och enda frikort i sober oktober och petade i mig en sex-sju öl. Nu blir det vitt ända fram till 8 november och det gör mig inget alls.

Det är alltså 12 (eller 11 om man räknar bort frikortet) av 38 dagar i sober oktober som avverkats. Heja!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar