söndag 12 augusti 2012

Nytt personligt rekord

I går satte jag ett nytt prydligt personligt rekord.

"Förbättrade han sin tid från Malmö Halvmarathon i fjor" tänker nån fjäskare kanske. Men nej, jag var inte ens anmäld i år. Löpandet på Bornholm förra månaden får räcka för den här sommaren.

Nej, det handlar om antal sömntimmar på ett dygn. I går sov jag 16 timmar av 24, det är rätt imponerande och även om jag varit där och nosat flera gånger så måste det vara nån slags personligt rekord. Jag vill gärna tacka de två begreppen trötthet och förkylning som hjälpte mig hela vägen till denna fantastiska notering.

Så nu sitter jag här med vrång dygsnrytm och funderar på att dricka en kopp morgonkaffe, såhär klockan 04.45. Men nej, jag får nog sova på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar