tisdag 21 augusti 2012

Höstmänniskan planerar

Sommaren går mot sitt slut och det är helt perfekt för mig. Jag tillhör kategorin höstmänniskor nämligen. Vi som gillar att det blir kallare, blåsigare, mörkare. Det får gärna regna också. Sommaren är för varm, för hetsig och alldeles för överskattad. Det är för mycket folk överallt.

Ranelid hade säkert haft mer att säga men jag nöjer mig där. I stället tänkte jag lite kort uppdatera er om vad som pågår i min svettiga tillvaro just nu. För den det må behaga.

- I morgon börjar plugget igen. Det vill säga jobbet som gymnasielärare i danska på en skola här i Malmö fortsätter efter sommaruppehållet. Fyra timmar i veckan kommer jag att vara där, och även om (eller just därför) det inte är så mycket eller tillräckligt för brödfödan så stormtrivs jag både med skolan, kollegorna och mina sköna elever. Sen går det där med pengarna ändå ihop tack vare frilansskrivandet och några andra småjobb här & där. Inget knarkrelaterat, jag lovar.

- Senare i veckan blir jag kombo igen. Efter ett halvår utan min roomie Gary är det dags för min gode vän Jonatan att flytta in en sväng i palatset. Egentligen är min tvåa för liten för komboskap men det är alltid gott med sällskap och det kommer inte att gälla i tre år precis, som det blev med britten. Kanske får han ta över lägenheten, jag är enormt sugen på att lämna Malmö. Men det får bli en annan blogg.

- Veckan efter Bornholmssemestern vägde jag mig. 88,2 visade vågen. Och då hade jag ändå sprungit 42 kilometer och varit superhälsosam på solskensön. Så från och med igår är det en timmes motion per dag som gäller samt styrketräning, bättre kost och allmän jävla disciplin. Målet är 75 kilo innan 2012 är över. Det kommer mer om detta sen.

- Hösten bjuder också på lite fritidsplugg. I fjor läste jag kursen "Fotbollens Historia" på Malmö Högskola och den följer jag upp med "Fotboll, kultur och samhälle" nu. Riktigt intressant med allt om hur vår älskade sport genomsyrar samhället. Samtidigt ska jag läsa danska på heltid i Lund. Om jag nu kommer in. Står på reservlistan men det brukar lösa sig. Tänker att det är viktigt att ha både för jobbet och för framtiden.

- Eftersom jag är jag så har jag alltid något konstigt projekt för mig. De flesta brukar jag lyckas med. Är det inte att besöka en massa orter i Skåne så är det att springa en halvmara eller testa nån ny maträtt. Senare i höst lanserar jag begreppen Sober October och Econovember. Alltså ska jag hålla mig helnykter en månad och vara ekonomisk en månad. Kan jag behöva.

Det var väl några av de mest omedelbara punkterna. Frågor på detta?

Nu blir det kaffe och en promenad i....skuggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar