söndag 12 december 2010

Sämst Av 2010 - Plats 6, 5 & 4

Okej, gott folk, vi börjar närma oss slutet på den sämre resan och mellan pedagogikplugg och grapefrukttugg smäller vi in tre rykande skitspår. Jag ber om ursäkt för att bloggen numera bara behandlar musiklistor och lovar bättring i morgon i form av ett klassiskt blogg.se-inlägg, ni vet ett sånt där jag skriver om min gångna vecka i kronologisk stil och tar upp allt som är intressant för mig men inte för någon annan. Sen väntar också ett något djupare inlägg när vi ska ta oss an livets eviga spörsmål och upphov till förvirring - kvinnor...

Men först:

6. Ludvig Bell - Jag Är En Idiot

Har potential att hamna högre upp på listan men jag gillar det faktum att han har självinsikt. För endast en idiot kan göra en låt som är så pass dålig. Eller vad sägs om följande textrader:

Du är glad 
Det har jag sett nu på din statusrad
Och alla bilder ifrån någon bar
Där verkar du glad

Högklassigt, verkligen. Ungefär i samma klass som Yeah Yeah Wow Wow-Martin och Vacker Utan Spackel-Joakim Hillson. Och då behöver vi inte nämna att han har ungefär lika mycket utstrålning som pardansen på Nobelmiddagen. Vilken kändis är det han liknar? Ed Norton?



5. T-Pain - Reverse Cowgirl

En Sämst Av-lista är aldrig komplett utan en total sågning av valfri amerikansk hiphophafs, eller "negertamtam" som farsan min så smakfullt kallar genren. I år föll valet på tjockisen från A-team på grund av den fyra minuter för långa historien om tjejen som ska tas på ett visst sätt. Om ni kan plåga er igenom klippet så var snälla att berätta för mig hur många gånger han yttrar ordet "Hey" totalt. Det här hade varit lite småroligt om han hade haft självdistans, men fantastiskt nog verkar han mena vad han "sjunger". Ruggigt att 1 ½ millar har sett klippet på Tuben.



4. Alle For Haiti - Skröbeligt Fundament

Tyvärr har mitt broderfolk en beklaglig ovana att samla ihop en bunke B-kändisar och gråta ut så fort någon katastrof drabbar världen. Det finns inget som irriterar mig mer än alla dessa stödlåtar där pengarna "går oavkortat till hjälporganisationer" och så vidare. Jo visst att de gör. Och hur kan man inte bara göra en låt som är så eländig i såväl text som sång, men även innehåller faktafel? För inte fan var det väl ett blixtnedslag som orsakade helvetet i Haiti? Gör om, gör rätt. Fast gör helst inget alls i den här stilen framöver, era överbetalda, skitspridande, likgiltiga jävlar.



 Aaaah, det var skönt att få ur sig lite aggressioner!

Sämst Av 2010

1.
2.

3.

4. Alle For Haiti - Skröbeligt Fundament
5. T-Pain - Reverse Cowgirl
6. Ludvig Bell - Jag Är En Idiot

7. Snow Patrol - Crazy In Love 
8. Bruno Mars - Amazing
9. Maroon 5 - Misery

1 kommentar:

  1. Haha god liste batty, synes det der Haiti-lort ku ha väret nr et. T-Pain er endnu sådan en taber der laver hele sange med sådan en satans robotstemme. Det sidste gad jeg slet ik lytte til. Jeg har forresten lavet en hurtig liste på 2010-lort på min, tjek det.

    SvaraRadera