tisdag 28 december 2010

Det finns inget dåligt väder, det finns bara hur fort man kör

Hemskt tjatigt, det här med väderleken. Överallt är det stora nyheter, och överallt är myndigheterna lika lamslagna. Att det kunde hända just här! Och Skånetrafiken är Skånetrafiken och gör ingen besviken. Eller jo, det gör dom ju, men dom överraskar ingen. Visst, jag förstår att det inte går att luffa fram tågen när det yr meterhöga snödrivor, men annars då? Varför bryter hela rälssystemet ihop när det faller tre snöflingor? Det är likadant på sommaren när det blir någon grad varmare än beräknat, då blir det solkurvor och tågen ställs in, för att rälsskruvarna i princip lossnar. Jo, det är faktiskt 2011 snart...

Man borde egentligen skita i vilket och ta det som det kommer. Jag menar, vädrets makter kan vi inte regera över. Jag försöker dra mitt strå till stacken genom att källsortera papper och fisa mindre, och samvetet har liksom kalsongerna blivit lite renare. En polare till mig påstår att det går att hantera snö och regn, det gäller bara att köra ännu snabbare så kommer man förbi det värsta ovädret.

Satt precis och zappade igenom morsans mäktiga kanalutbud. Började på SVT där de snackade om snön på Öland. Vidare till danska TV2 där Bornholm är det stora samtalsämnet. För en gångs skull. Visste ni att Bornholm är den platsen i Skandinavien som just nu har mest snö? Till och med vitare än Vellinge...

CNN gör ingen besviken heller. Inom loppet av tio minuter hann de berätta om snökaos i New Jersey, halkolyckor i Kina samt översvämningar i norra Australien. Katastrof-TV när jänkarna är i sitt esse.

Nej vad fan, nu går jag en sväng och avreagerar mig. Kanske kastar jag en snöboll och startar en lavin.

I så fall kan ni se allt om den på teve senare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar