onsdag 29 december 2010

Buggkungen

Häromveckan kom inbjudan som ett brev med posten, det är dags för årsfest igen i fotbollsklubben i slutet av januari. Ett hundratal föreningsmänniskor, såväl aktiva som ledare och passiva medlemmar sluter upp i festligt lag med allt vad det innebär av fotbollssnack, middag, barhäng och - vuxendans.

Jag tror jag har gått på den här årliga tillställningen fem gånger nu, och varje gång blir det katastrof. Inte så att det är tråkigt eller dålig stämning - tvärtom som fan. Inte så att jag blir full (eller jo, det har hänt...) men jag ligger inte i ett hörn och spyr. Ej heller ställer jag till med någon scen. Nej, det är på dansgolvet det skiter sig för min del. Jag kan nämligen inte dansa.

Så när de trevliga tjejerna och damerna i föreningen vill snurra runt på djävulens fyrkant med ett stycke dejlig dansk tackar jag alltid motvilligt ja, för jag har lärt mig att det inte går att tacka nej. Då börjar dom bara tjata och jag får strafftid på dansgolvet. Säger jag ja direkt räcker det oftast med en dans per dam.

Men nu har jag fan fått nog. Det får räcka med att jag inte kan prestera på planen, jag vill inte göra mig till åtlöje på dansgolvet längre.

Så jag har anlitat Moa som danslärare, det blir helt säkert succé. Nu ska jag bara fixa musik till bugglektionerna också. Inte för att jag inte tror att Moa är kapabel att hitta dansdängor, men jag känner mig mest hemma med mina egna tunes. Problemet är bara att jag inte kan ett skit om buggmusik. Den enda låten jag på rak arm kan komma att tänka på är den där Inatt Inatt Är Det Du Är Det Jag.

Så jag är i tacksamt behov av tips till träningstonerna, har ni några?

Återkommer så småningom med bilder från träningen när den drar igång. Eller inte.

Vi ses på årsfesten, damer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar