lördag 11 september 2010

Ångest, AIK, Ångest-AIK.

Det är när du skickar upp brorsan i fete-äppelträdet på innergården mitt i natten och försöker fånga fallande äpplen med käften, som du inser att du nog borde gå och lägga dig...

Dagen går i ångestens tecken, förresten. Traditionell bakfylleångest nu kommer att blandas med reflektioner över meningen med livet när jag om ett par timmar står på ett svinkallt Vångavallen och fryser röven av mig stöttandes mitt stockholmska skitlag och funderar på varför jag lade 200 spänn på en 0-0-match när jag förmodligen hade fått mer ut av dagen om jag stannat kvar hemma i sängen och läst Dostojevskij på originalspråket i den där boken jag köpte på Second Hand när jag för ett tag inbillade mig att jag var flytande i tung ryska efter två års kvartshjärtade studier på gymnasiet för snart 700 år sedan.

Ja, ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar