tisdag 1 november 2011

Vi firar 10 000 och tackar Iran

Här tänkte jag fortsätta på listan över one-hit wonders men såg i statistiken att bloggen nått 10 000 besökare under måndagen, och det måste givetvis firas med en liten summering så här i natten. Så jag kollade lite närmare i statistiken och kom fram till följande.

De mest besökta inläggen sedan jag började blogga på den här adressen är:

1. Är din Facebook-status bland de 10 mest irriterande?

Mars 2011. Överlägsen etta, kanske för att det är ett ämne som alla har en åsikt om. I alla fall alla som har Facebook. Men inte har det blivit någon bättring hos mina vänner sedan min klagosång. Det är nog bara jag själv som tagit åt mig. Men ändå.

2. En svullen neger är bättre än en trångsynt skåning

Februari 2011. Det är inte bara skoj och skämt här, man får bruka allvar ibland också. Speciellt när det finns skeva människor i världen med förkastliga värderingar, vilket jag inte var sen att påtala. Och han fick ju som han förtjänade, den skeve...

3. Mucka inte med en skyttedrottning

April 2011. Att jag aldrig lär mig. Slog vad med damlagets skyttedrottning My att jag nog skulle noteras för fler fullträffar än henne i år. Så blev det inte riktigt, hon vann med ungefär 23-0 vilket resulterade i att jag ska sjunga på klubbfesten i slutet av januari, inför sisådär 150 personer. Biljettsläpp efter nyår.

4. Inga fler Norgehistorier, tack

Juli 2011. I samband med vansinnesdåden i Norge flödade fejksympatierna på webben och jag kände att det var läge att ta bladet från munnen och säga min ärliga mening i frågan. Det var inte lika populärt hos alla, men jag stod för vad jag tyckte och gör det fortfarande.

5. Kvalspelsskägget!

September 2011. Utlyste en tävling inom fotbollslaget om vem som kunde odla det grymmaste skägget inför det stundande kvalspelet. Jag gav mitt allt men fick kasta in handduken med några ynka dagar kvar då jag skulle på jobbintervju. Vinnaren?



Vidare i statistiken och vi kollar sökorden, det vill säga ord folk har googlat för att nå min blogg. Den allra mest sökta ordraden går hand i hand med det mest klickade inlägget.

"irriterande facebookstatus"

men på topplistan döljer sig också högoddsare som "en svullen neger", "blannevann i bjuv" "stryptag på neger" och min personliga favorit "macho men samtidigt lite bögigt".

En annan intressant detalj finner vi när vi kollar listan över de länder jag har fått flest besök ifrån. Så här ser topp tio ut:

1. Sverige
2. Danmark
3. USA
4. Ryssland
5. Tyskland
6. Finland
7. Norge
8. Frankrike
9. Holland
10. Iran

Är det något som förvånar er? Kanske Rysslands fjärdeplats? I alla andra länder har jag vänner, familj och bekanta, vilket förklarar placeringarna. Eller eh, det skulle kanske vara Iran då, där jag mig veterligen inte har någon homie. Eller har jag? Coolt är det i alla fall, och hade jag kunnat farsi hade jag sagt tack till mina 16 iranska besökare. För övrigt är det en kniv i ryggen att jag inte har UK på min lista, när min roomie är från öarna. Får ta ett snack där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar