fredag 4 november 2011

Det där med nyårslöften...

...är ganska överskattat.

Minns ni den där listan på 50 nyårslöften som jag skapade i början av året? Jag tog en titt på den häromdagen och med två månader kvar ser det minst sagt kärvt ut. Om ni inte minns den så har ni den här.

När jag skummar igenom den inser jag att nio löften kan strykas.

Sju av dem har genomförts.

...rycka upp mig i skolan
Det måste jag ju säga att jag har gjort eftersom jag vantrivdes och hoppade av utbildningen i våras. För ett par veckor sedan fick jag dessutom jobb som gymnasielärare, då har man väl ryckt upp sig? Eller bytt upp sig...

...genomföra ett motionslopp utan att bli sist
Fixat med bravur. Jag borde kanske anmält mig till ett lopp som var kortare än 21 kilometer men sist blev jag i alla fall inte när jag sprang Malmö Halvmarathon. Jag hade ju faktiskt 18 deltagare efter mig i mål.

...göra något drastiskt med boendesituationen
Får väl anses vara avklarat eftersom det är bestämt att min roomie och jag går skilda vägar i december efter två års lyckat samarbete. Det ska bli skönt att bo ensam igen även om det säkert kommer kännas konstigt i början. Nästa år ska jag bli ännu mer drastisk och flytta vidare.

... inte harva på MSN mer än nödvändigt
Jag tog bort mitt MSN-konto ganska omedelbart efter listans födsel men dom jävlarna på Hotmailen vet hur man fångar en och visp så var jag online igen för folk att se, eftersom det hände automatiskt när man loggade in på sin mail. Lyckligtvis har jag lärt mig hur man loggar ut också.

... inte cykla på fyllan
Teoretiskt omöjligt eftersom jag i princip bara motionscyklar med tajta byxor, hjälm och hela det där kittet. Och då är det nog ingen höjdare att ha en massa promille i blodet. För övrigt äger jag ingen cykel så chansen/risken att jag skulle vurpa tillbaks i gamla synder är minimal.

... inte säga "typ" och "liksom"

Löjligt löfte men jag var tvungen att ha några utfyllnadslöften så jag kunde nå jämna 50. Det här är liksom inga problem att fixa.

...den där med att låta bli att "ta hand" om sig själv

Äckligt och vidrigt och alldeles naturligt, men jag försökte mig på en månad utan självtäkt i januari och emot allas tips så lyckades jag faktiskt hålla mig.

Och sen dom där som strök sig själv:

Jag skulle inte besöka Facebook mer än en gång om dagen

Det var innan jag blev administratör för två sidor och tre grupper.

..inte åka kollektivt till och från skolan

Nu har jag ju ingen skola att åka kollektivt till längre. Och gymnasieskolan ligger så centralt att det är benavstånd.


Alltså återstår 41.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar