torsdag 1 september 2011

Bumbibjörnskrymplingen och hans fumliga sidekick

Hej bloggen, live från Stockholm.

Sitter i mitt vandrarhem på Fridhemsplan och kopplar av efter en händelserik (nåja) och intressant första dag på mässan i samband med Tjejmilen på lördag, och mässan i samband. Om ni inte läst föregående inlägg nedan kan jag berätta att jag gör ett gästspel som kollega till min bräcklige vän Robin. Vi står i en vagn och säljer Leksands knäcke med olika pålägg och kanske en liten must på flaska om man vill det. Det gick...sådär...i dag.

Grejen är att jag ända sedan barnsben dragits med negativa egenskaper såsom klumpighet, fumlighet och långsamhet. Det kan jag inte riktigt hjälpa. Så Robins tålamod har verkligen satts på prov i dag, och inte blev det bättre av att mustaschmuppen stukade foten när han skulle kliva ned från vagnen. En fot som han redan vridit om flera gånger. Det kom nästan tårar när han fick lägga sig i vågrätt läge på en lastpall och vila en stund, och folk som gick förbi trodde förmodligen att han druckit för många jordgubbsmust. Resten av dagen fick jag lyssna på hans klagosånger om fotjäveln medan vi fördrev tiden med att servera kunder (förstås) och snacka skit. Det visade sig bland annat att Robin skulle kunna tänka sig att ligga med Gordon Ramsay, vilket oroar mig lite.

Rolig - och förmodligen intern - reflektion från hemfärden: Jag fick bära allt mög eftersom Robin haltade fram. Så där gick jag med väska och kassaskrin med den handikappade bredvid. När vi går över övergångsstället nära vandrarhemmet inser Robin att det går snabbare att hoppa på ett ben, så folk som gick förbi kollade rätt så konstigt på den bumbibjörnande krymplingen och hans storskrattande sidekick med kassaskrinet. Polisen körde också förbi vid övergångsstället och jag undrade hur vi skulle förklara det hela om de frågat...

Apropå Gordon Ramsey. Just nu är han på TV i en direkt kockduell mot en thailändsk superkock med det fantastiska namnet McDang. Jag vill inte titta bort mot den andra sängen, men den sargade fnittrar som en liten flicka åt McDang, och Ramsey ger honom förmodligen lite halvstånd.

För att ni ska se hur fysiskt illa ställt det är med Robin kommer här ett par bilder. Han kan nästan inte gå och beklagar sig över att han knappt kan gå till toaletten. Jag hjälper honom allt jag kan men där går gränsen.


Fotbilder är alltid äckliga. Speciellt denna.


Kolla så ledsen han är.


Bara för att jag kan kommer här en bild på mina nya skor i sann fjortisbloggaranda. 1300 riksdaler svider, men det är AIK-färger och då får man fan unna sig dem.

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha det himla trevligt. Dock trodde jag du skulle älska chansen att få följa med Robin in på toaletten. Måste ha fått fel bild av dig..

    SvaraRadera