lördag 10 september 2011

Jag googlade jungfru i plural.

Schlafade en timme framför teven men vaknade klar i natten. Var det för att mitt undermedvetna visste att min favoritfilm Collateral gick på dumburken just då? Var det för att min fot sov och jag dreglade på kudden? Jag vet inte, men nu sitter jag i alla fall här mitt i natten och kan inte sova.

Så då kan jag i stället passa på att berätta att debuten som domare gick strålande. Lite för strålande. Visserligen fick jag gå in och hämta slant, visselpipa och penna eftersom jag glömt ta med mig allt ut på plan, men väl där var jag skarp. Det var förvisso ingen högriskmatch (tror jag blåste tre gånger i första halvlek) utan snarare lite för tråkigt, så jag började tänka tvångstankar för att fördriva tiden. Går inkastet om ifall bollen aldrig är inne? Låter mina visslingar gay? Tänk om jag snubblar och sväljer visselpipan, kommer folk alltid kunna höra när jag är i närheten på mina andetag?

Men det gick fint till slut. Nu funderar jag lite på hur helgen ska läggas upp. I lördags ska jag agera flytthjälp och lite senare speaker på en fotbollsmatch. Sen står kvällens val mellan kräftskiva och jungfrufest. Jag gillar inte kräftor, men är ganska svag för jungfrur, så det lutar åt sistnämnda.

Förresten, om det kallas jungfrufest kan ni ju själv gissa temat. Men vad fan har man på sig på ett sånt gille? Bästa förslaget vinner en inbjudan till festen och den enorma äran att vara en del av mitt entourage.

1 kommentar:

  1. Då kan jag meddela att om du sväljer din visselpipa så kommer inte ljudet från dina andetag ändras då luftstrupen inte får sin luft från magsäcken.
    Däremot kan det tänkas komma lite biljud när du klämmer ur dig pipan dagen därpå.

    SvaraRadera