söndag 11 september 2011

Ännu ett nu-jävlar-inlägg

De brukade komma sådär en gång i månaden, kanske en gång varannan. Men det var länge sedan sist. Nu är det dock läge igen för ett av de där nu-jävlar-inläggen igen.

Det är nämligen så att jag har hamnat i en liten svacka. Jag tror det beror på den totala frånvaron av struktur i min vardag för tillfället. Kursen jag ska plugga har inte börjat än och sommarvikariatet är över, så jag har inga direkta tider att passa på dagarna utan det är först på kvällen som jag har saker på kalendern. Därför dras jag tillbaka in i gammal patenterad dekadens med alla symptom som det innebär.

Dygnsrytmen är helt keff. Jag lagar ingen mat utan käkar mest skit. Dricker för många öl och för mycket kaffe. Skjuter upp alldeles för många saker och ställer in resten, för att jag inte riktigt känt mig fysiskt okej den senaste månaden. Är man inte förkyld härjar migrän och maginfluensa. Kanske beror det på dygnsrytmen och kosten. Förmodligen är det så.

Jag tror det är dags för mig att skaffa en hobby i väntan på att plugget och kneget på vuxenskolan ska dra i gång igen. Kanske skaffa ett sånt där riktigt jobb för en gångs skull, inte bara något deltids-hittepu? Jag har mina ögon på en ställning i Köpenhamn, kan vara läge att göra ett multiryck och flytta dit också. På sistone har jag känt mig så trött på Sverige.

Och så motionen. Sedan halvmaran i mitten av augusti har jag gjort fyra fotbollspass. Ingen löpning eller cykling alls, ingen tennis eller badminton eller något annat. Det är fan för dåligt. Och det både märks i och syns på kroppen. Tänkte kolla min matchvikt hemma hos morsan eftersom hon är den enda jag känner som äger en badrumsvåg, men hon har blivit av (?) med den. Det tar jag som ett tecken på att jag nog inte bör ta reda på hur många kilo jag släpar runt på. Läge att träna bort några av dem tills hon får en ny våg i present om några veckor..... Oops!

I dag var förresten en ganska talande dag för den senaste tidens dipp. Skulle opp i ottan men låg sömnlös hela natten med skaplig skallebank, så någon flytthjälp kunde jag inte erbjuda. Någon fest blev det inte heller på kvällen eftersom det tröt med motivationen. Plus att jag tydligen ska spela fotboll med dom stora grabbarna i morgon (i Höllviken!) och känner att fest inte precis är den optimala uppladdningen i det skicket jag är i. Å andra sidan är det nog inte enligt Svennisboken att sitta och blogga till klockan 04 heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar