tisdag 30 augusti 2011

I en husvagn med Hitler

I morgon bitti drar jag till Stockholm. Igen. I dagarna fyra ska jag och min ädle kollega Robin stå i en vagn och sälja knäckebröd i samband med Tjejmilen. I kockrock och tillhörande mössa ska vi två skåneskojare promota knäckebröd från Dalarna, undrar hur trovärdiga vi kommer att vara...? Robin oroar sig mest för att kockmössan inte ska passa mitt "gigantiska hue". Jag oroar mig lite för om jag och Robin kommer att vara vänner efteråt, rykten säger att han kör nasselägerdisciplin när det är arbetstid...

Äh, det kommer säkert gå bra. Är ni i närheten får ni komma förbi och hälsa, och köpa en macka eller två. Här var det tänkt att jag skulle göra en snygg övergång från Stockholmstripp till Skånetripp men jag orkar inte riktigt. Åkarp avverkades häromveckan men jag har shoppat mig trött i dag (nya skor och jacka för typ 3000 dask inalles - ouch) och följt upp det med en tvättid, så jag tänker skämma bort mig med ett glas vatten och en banan innan jag går och kinesar.

Men jag ska förstås inte undanhålla en fin cliffhangerbild från Åkarp. Det här är ungefär vad ni kan se fram emot - och mycket lite mer...



Ny konstgräsplan i Åkarp. Jo för fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar