måndag 1 augusti 2011

Du min dejlige...regnvejrs-ö

Vad är det för en idiot som har gett Bornholm epitetet solskensön? Regnar för fan hela tiden.


Nej, riktigt så illa var det inte, men är man stället med flest soltimmar i Danmark per år borde ön kunna bjuda lilla mig på en minisemester med fint väder. Inte bara en kväll av fyra.

När det är sagt kan ni kanske gissa er till att jag har varit på Bornholm i dagarna fyra? Tänkte passa på att slipa löpformen och peppa Therese i spåret, hon ställde nämligen upp i ett motionslopp i etappform så det blev fem svettiga dagar i sand och lera, uppför backar och genom regnet. Och med lite gedigen support klarade hon det briljant. Jag drogs med av euforin och anmälde mig till nästa års tävling. Bornholm, vi vil mödes igen. Nån som vill hänga med? Vi kan hyra ett stort semesterhus och gruppmysa i dagarna fem. Här är en fin länk. Det gäller dock att bestämma sig snabbt, det är krig om platserna.

Nu tänker ni kanske Therese, hmm, kan det vara något på gång där? och då är ni inte ensamma. De senaste veckorna har jag bombarderats med nyfikna frågor och funderingar och har fått slå tillbaks allt. Det verkar på folk som att man inte kan få ta ett spontant beslut utan att ha känslomässiga baktankar, som fallet faktiskt är nu. Morsan ställde frågan idag som den femtielfte personen med motiveringen "jag är din mamma, jag måste ju få fråga". Hade det varit på det viset hade personen i fråga nog fått besked av mig före morsan och alla andra, som verkar jaga en intrig som inte finns.

Nu blir det vardag igen med schemalagt vuxenliv och uppvärmning inför den där halvmaran om två veckor, som för övrigt också var ett spontant beslut.

Några frågor eller funderingar på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar