torsdag 21 juli 2011

Vi reser oss - och reser vidare

Skön dag den senaste.

Den började med att jag kom upp i mänsklig tid efter en god natts sömn, nästan så att det kan ha hjälpt att skriva av sig här innan jag somnade igår. Hade en bra dag på jobbet och även om saker strulade och alla inte är lika kompetenta (jag själv inkluderad) så lät jag det inte gå mig på nerverna.

Framåt kvällen när jag höll på att stänga ner för kvällen inför min minisemester till Stockholm fick jag ett glädjande besked av morsan. Tydligen har morfar min, som tappade livsglöden förra veckan, hittat ny energi och bestämt sig för att ge livet en ny chans. Han har börjat äta, dricka och ta sin medicin igen och det är ju alla tiders nyheter. Visst lever han inte för evigt men det är skönt att ha honom här ett tag till.

Det betyder också att jag kan åka till Stockholm och njuta långhelgen i fulla drag, trots en liten planeringsmiss. Det är nämligen avgörande bergsetapper i cykelloppet Tour de France. Och jag älskar mitt Tour de France och vill helst inte missa en helig sekund när dom pinnar i backigt terräng. Så jag har övertalat Henke att möta upp mig på cafét Bianchi i centrum, dom visar skiten på TV och serverar dessutom en ond cappuccino. Det blir en bra eftermiddag.

För er som undrar hur det går med uppladdningen inför halvmaran låter jag meddela att jag precis bokat in träningsläger på Bornholm nästa vecka. Bara för att den kallas solskensön betyder inte det att jag ska ligga på stranden och jäsa och få färg på den nalkande ölmagen. Fast om tillfälle ges till det är jag nog inte svår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar