lördag 23 juli 2011

I Stockholm... Nej, Solna!

Sitter i Henkes och Fridas lägenhet i Solna och dricker mitt ljuva presskaffe i väntan på att Henrik ska komma hem och vi ska hitta på hyss. Det är dag tre av mitt Stockholmsbesök och jag stormtrivs. Varför har jag inte tagit det här initiativet tidigare?

I dag är planen att vi ska se Skånederby på sportsbaren, där även Matti kommer att ansluta. Det behöver han, stackaren, efter en heldag på ikea med tjejen. Ikea, detta helvete på jorden för oss män. Fast inte Henrik. "Jag gillar att göra av med pengar" sa han när vi pratade om det igår. Frida nickade gillande och sa "jag har hittat världens bästa kille".

När jag kom till Stockholm i torsdags inleddes trippen med ett själviskt besök på cykelcafét Bianchi i centrum, det var bergsetapp i Tour de France på storbild och det vill man förstås inte missa, oavsett om man är på Södervärn eller i Stockholm. Henke hade inte sovit en blund efter en hård natts krökande så han satt och slumrade till emellanåt, men nånstans uppskattade han ändå vad han såg och blev biten, för igår traskade vi runt i Solna på diverse loppisar i jakten på cykel- och cykeldelar. Henkes nya projekt är att bygga en egen cykel. Än så länge är det dock bara en cyk eftersom hälften fattas. Vi har ramen...

I kväll blir det käk på gnagarhaket Dick Turpin och i morgon väntar match på Råsunda när vårt kära AIK tar sig an Kalmar. Jag har lovat MFF-Matti att bjuda på inträdet, han var oväntat entusiastisk så det finns gott hopp att leda honom in i den rätta tron och välkomna honom i AIK-familjen.

Vi är ju som sagt överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar