torsdag 10 februari 2011

Sånt jag lyssnar på

Torsdag morgon, det börjar bli ljust uppe och jag har varit uppe sedan klockan 03. Min dygnsrytm är fan inte att leka med, i går satt jag i köket och kollade på Danmark-England när jag helt plötsligt somnade i stolen. Då visste jag att det nog var dags att gå och lägga sig.

I dag ska jag ner en sväng på skolan och lämna tillbaks några böcker jag lånat. Sen ska jag handla öl.

Men nog om mina torsdagsplaner. I stället tänker jag servera en musiklista. Det är nämligen den tiden på året då jag summerar vad jag lyssnat på mest under de senaste 12 månaderna. Jag har inte räknat med Spotify då jag ändå lyssnar på för mycket konstig musik för det programmet. Nej, hos mig är det bara Itunes som gäller.

Det här var populärast hos mig det senaste året.

  1. The Duels – The Slow Build, 14 lyssningar.



2. Ben Folds – Not The Same, 13
3. Cold War Kids – Audience, 13
4. Snow Patrol – Run, 13
5. Florence & The Machine – You’ve Got The Love, 13
6. Albert Hammond Jr – GFC, 12
7. The Automatic – Steve McQueen, 12
8. Dropkick Murphys – I’m Shipping Up To Boston, 12
9. The Golden Dogs – Yeah!, 12




10. Juli – Wir Beide, 12
11. Ingenting! – Dina Händer Är Fulla Av Blommor, 12
12. The Killers – All These Things That I’ve Done, 11
13. The Kooks – Ooh La, 11
14. Milburn – What Will You Do When The Money Goes, 11
15. Sahara Hotnights – Hot Night Crash, 11
16. Tomas Andersson Wij – Hälsingland, 11
17. Tim Neu – Loopholes, 11
18. Ash – Polaris, 11
19. The Strokes – You Only Live Once, 10




20 The Script – Long Gone And Moved On, 10
21 The Airborne Toxic Event – Sometime Around Midnight, 10
22 Train – Drops of Jupiter, 10
23 Coconut Records – West Coast, 10
24 Noah And The Whale – Rocks And Daggers, 10
25 Tony Christie – Is This The Way To Amarillo, 10

Orkar inte riktigt länka så här på morgonkvisten så ni får själv dutuba, era lata jävlar! Jag lovar att det är värt det.

Jag har tyvärr inte listan från förra bloggen och de senaste åren, men Snow Patrol, Juli och Tim Neu brukar vara med högt uppe. Är lite förvånad över att Sahara Hotnights är med, då jag egentligen inte är något stort fan av dem. Inte en enda dansk låt – skäms på mig!

Kan man äta biff till frukost?

2 kommentarer:

  1. Jag utgår från att den här mest lyssnade listan enbart innehåller låtar du lyssnat på när du känt dig allmänt suicidial och kraftigt kärlekskrank eftersom all form av manlighet avsaknas i form av Iron Maiden och Judas priest!

    SvaraRadera
  2. Manlig machohet och jag går sällan ihop, förutom när det gäller öl och fotbollsintresse, vilket jag hoppas vi förenar krafter i snart.

    SvaraRadera