tisdag 4 januari 2011

Pussy, not politics

Det står den 4:e januari i kalenderbladet, och i dag är inte bara dagen då min barndomskärlek Sara fyller år (det vet jag för jag gjorde ett blandband till henne ett år, som hon aldrig fick. Med bra skit som Eros Ramazotti och Tupac) utan det är också den fjärde dagen där jag försöker hålla mina nyårslöften.

Det går faktiskt förvånansvärt bra hittills, även om jag måste påminna mig själv om vissa saker ibland. Som det här med att slöa på MSN och bita naglar. Men jag hänger inte där så ofta och fingrarna börjar se normala ut igen. Igår försökte Mattias, groggbuffébaron som han är, fresta med goda groggar men jag höll mig till ölen. Det blev roliga diskussioner om allt från polska kändisar till frikort. Jag sa att Sophia Bush var ett av mina (om jag alltså haft flickvän) varpå Jenny påpekade att hon var släkt med en viss impopulär amerikansk president och frågade om det inte hade stört mig. Nah, it's pussy, not politics" sa jag så att även polackerna kunde förstå mitt briljanta uttalande, the Wire-style!

Sen blev det en runda till stammishaket där jag skojade med den indiske ägaren och sa att jag skulle samla ihop ett cricketlag och krossa hans rutinerade gäng. Då gav han rabatt på ölen och sa att det aldrig kommer att hända. Bara för det tänker jag faktiskt genomföra det här, hans hånrabatt tog det från skämt till allvar. Eller förmodligen till ännu större skämt.

Så nu behöver jag bara lära mig spelet, hitta tio lagkamrater(det är ungefär som fotboll va?) och lära dem spelet. Någon som vill vara med i mitt cricketlag? Jag vill inte bara vinna, jag vill vinna stort och håna indierna sen. Jag skiter i hur vi vinner, om det är vackert eller fult. Kan man spela fult i cricket?

Och jo - jag är alltjämt i självibat, även om den lille soldaten aktiverades till krigsläge vid blotta tanken om en öm stund med Sophia Bush. Och jag lagar faktiskt mat och tränar minst en halvtimme varje dag. Och försöker göra något nytt varje dag, även om det inte är helt lätt. I går startade jag exempelvis upp ett cricketlag, även om jag än så länge är den ende spelaren i laget. Och kaffe har jag inte druckit mer än en kopp av varje dag. Det är fan starkt.

Just, fan, det påminner mig! Jag ska till Elin och dricka kaffe nu.

Toodles!

5 kommentarer:

  1. Hey coach! Pick me! hahaha! Keep up the good work my friend!

    SvaraRadera
  2. Christian Kjellström6 januari 2011 kl. 17:10

    Antar att det var typ 'Se Bastasse Una Canzone' för Eros. Och 2pac-låten blev säkert 'California Love', även om "Wonda Why They Call U Bitch" hade varit mycket roligare.

    Jag kan vara med i cricketlaget. Kan inte reglerna men det är väl som brännboll, fast man måste använda den platta. Eller? Hur som helst, skriv upp mig som centerforward.

    SvaraRadera
  3. Underbart initiativ grabbar, nu är vi 8 man redan. Rickard har fixat två spelare, den ena har tydligen sett en cricketmatch, så Rickard tycker att han får vara vår lagkapten. Jag säger inte emot.

    Christian, det var förstås California Love. Men inte Bastasse, utan "L'aurora" för det låter som han sjunger "Sara" i refrängen...

    Undrar förresten vilken spelare i cricketlaget som är rockstjärnan eller quarterbacken om man så vill, alltså han som får ligga. Det är ju inte precis världens sexigaste sport.

    SvaraRadera
  4. Jaa... designen e ju faktiskt bättre än innan.

    Jag skulle nog också kunda ställa upp i laget bara för att få håna lite indier efteråt! Ända sen jag var på Lanzarote -07 har jag hatat indier. Strandpromenaden kryllar av dom i sina elektronikaffärer och jag som svor på att inte bli lurad blev såklart pålurad en kass jävla kamera för 200 euro! När det var den i skyltfönstret för 95 som jag ville ha... Så sjukt, jag hatar dom.

    Det enda jobbiga e att jag har hört att cricketmatcher kan pågå i flera dagar. Att man har te-pauser o sånt. Om så är fallet ska jag urinera i motståndarlagets te.

    SvaraRadera
  5. Robin: De enda pauserna vi tillåter är öl- och pissepauser, och de går oftast hand i hand.

    Av någon anledning är jag inte heller särskilt förtjust i indier. Jag måste bara komma på vad anledningen är.

    Med dig är vi 10 man. Fattas en. Jag har tagit reda på nummer till en importör av cricketmaterial, tydligen är det lite mer avancerat än brännboll.

    SvaraRadera