fredag 28 januari 2011

Pu Film!

Sorry vänner, det blev inget buggklipp. Inte denna gången. Jag dansade nykter i tisdags med en pedagogisk Moa full av tålamod (och en Zlatopramen) och det var väldigt basic. Första halvtimmen gick åt att hitta taktkänslan (jag hade gömt den väldigt bra) och sen gick vi igenom det mest grundläggande. Jag var nog en ganska jobbig elev för framstegen var lika små som felstegen var många. Tanken var sedan att vi skulle bugga loss även onsdag men jag kände mig lite efter med papprena till fotbollsklubbens årsmöte så förberedelserna inför lördagens mandomsprov är långt ifrån optimala. Tydligen har det goda ordet spridit sig och nu har halva festen skrivit upp sig på listan över Sörens danspartners, så jag får nog ta ett par extra skjortor med.

Och jo, buggklippet kommer så småningom. Det vågar jag utlova.

Tills vidare får ni hålla till godo med en filmsnutt från min och Robins badmintonsession i går. Notera framför allt den andra bollen, där Robin får på en magisk tvåhandsbackhand men jag vinner ändå till slut. Kvallen på klippet är så pass bra att man till och med hör hans luftsving, haha!

5 kommentarer:

  1. Christian Kjellström28 januari 2011 kl. 11:59

    Dubbelbacken var grym. Dock är jag besviken på dig Sören. Har hört att du ska vara någorlunda bra men inget i det klippet imponerade direkt. Höll du igen?

    SvaraRadera
  2. Inte fan höll jag igen - spelstilen må vara klantig & feminin men den är jävligt effektiv. När vill du smauga?

    SvaraRadera
  3. är det ett svettband jag anar?

    SvaraRadera
  4. haha! ja dubbelbacken ser faktiskt riktigt bra ut, den kändes inte lika bra dock...
    Vi får kalla matchen lika tycker jag, man kan inte bara ta upp en match såhär en vecka efter när det står 19-19. Gå in i den hetluften och spänningen direkt från kylan funkar inte. På onsdag kör vi en helt ny match, från start. Det är mitt förslag.

    P.S och då vill jag bli filmad framifrån, tror jag gör mig "pu film" bättre än du Sören. Om man inte ser din spelstil, utan bara hur bollarna kommer över nätet, så kommer ingen klaga heller :-P

    SvaraRadera
  5. Anneli - jag kör med backup-tröja och svetthandduk ala Söderling. Du kanske förväxlar ett svettband med nätets överkant..?

    Mannen med ryggen - bring it!

    SvaraRadera