onsdag 9 januari 2013

Mot rötterna


Hej bloggen!

Det var fan länge sedan. Jag måste erkänna att jag inte har saknat dig. Jag har nästan inte ens tänkt på dig. Men lugn, jag har inte varit otrogen. Jag har ju inte läst några andra bloggar heller. Nej, vänta, det är inte helt sant. Jag skriver lite grann då & då för fotbollsklubben, men det räknas väl inte?

Hur som haver, det är mycket just nu. Till exempel står jag i vänteläge till ett nytt jobb. I dagarna skriver jag på kontraktet och sedan drar det igång om två veckor. Vad? Liksom i Malmö ska jag undervisa gymnasiekidsen i det ädla språket danska, och det på 50 procent. Plus att jag får mentorsansvaret för en skock hotell/restaurang-elever. Jobbet är på min gamla gymnasieskola i Ystad och jag ska villigt erkänna att det varit en konstig känsla att återvända. Många av lärarna jag hade för tio år sedan är kvar. Har hälsat på några av dem, vissa kände igen mig och andra inte. Jag vet inte vad som är bäst...

Sen är det mycket med fotbollsklubben också. Budgetarbete, herrsektionsansvar, förberedelser inför årsmöte och årsfest och mycket, nästan allt för mycket, mer. Jag ska inte klaga, det är ideellt och jag har själv tagit det på mig. Ibland tänker jag att jag skulle vilja jobba heltid med föreningsutveckling, för även om det är tungt och omständigt ibland så väger de goda stunderna upp det dåliga. Fast i år tänker jag nog inte sjunga ”Truly, Madly, Deeply” på årsfesten. Säger jag nu...

Utöver det så går jag i flyttankar. Och jag håller på att starta upp ett projekt för flyktingar. Och jag har fått en ny roomie. Krossat min roomie i Alfapet. Gått upp i vikt. Gått ned i vikt för att sedan gå upp i vikt igen. Sagt upp mig från Fotbollskanalen. Sett Taken 2 och krävt tillbaks tiden. Och läst Jenna Jamesons självbiografi.
Det är alltså mycket nu.

Det är också en sämst och bäst av 2012 som kommer i nästa inlägg. I sisådär juni...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar