måndag 16 maj 2011

Sur Röv & Svettig Panna

Ehm, Eurovisionstippningen gick ju inget vidare i finalen. Jag var ju storsint nog att publicera mina tips här på bloggen och det fick ingen vidare effekt. Frankrikes popsnöre-opera floppade totalt och det gav min ekonomi en mindre pungspark, men som tur var hade jag lite i ryggen från första semin så det slutade med ett plus på 1770 kr, eller 22,4 % om man så vill. Men eftersom jag bommade kapitalt på Frankrike känns det lite snopet så här i efterhand. Sur röv, på ren danska.

Nu ska det bli jävligt skönt att slippa skiten. Men om ett år kommer Eurosuget igen, var så säkra!

***

I morgon kommer ett inlägg om min vägtripp till Skurup för två veckor sedan.

***

På allas vår Facebook styrde jag upp ett sånt dära evenemang idag, Maratonfest kallar jag det. Det är nämligen tanken att vi gemensamt ska fira min målgång i Malmö Halvmaraton den 13 augusti. Så efter loppet tänker jag styra upp lajbans på vår innergård med buffé, tävlingar och skönt häng, och alla är givetvis välkomna. Temat blir överlevnad.
Mer info senare, men fram med kalendrarna och krita ned datumet!

***

Använde mitt andra av tre sprit-frikort i helgen. Nu har jag bara ett tillfälle kvar att smaka på rusdrycker i sommar innan loppet i augusti. Den 10 juni är det student och Sören är bjuden. Förstås. Då ryker sista. Det konstiga är att jag nästan tappat ölsuget, det sista av mina alkosug som återstår. I går när jag hällde i mig bärsen var den inte lika god som tidigare, bara nästan.

***

Testade att springa idag för första gången på tre veckor, efter den där störiga fotskadan i fotbollsmatchen. Kändes ganska okej, så jag firade med morsans kebabpizza och rabarberpaj. I morgon blir det slingan och 5-kilometern. Nån som vill hänga med? Snälla säg nej.

***

Visste ni förresten att turkarna är de som lägger ned mest tid på middagar och att finnarna dricker mest kaffe i Europa? Nu vet ni.

***

Med den gjutna infon tar vi siesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar