tisdag 24 maj 2011

Hälften dagbok, hälften skryt

Minns ni en blogg jag skrev för ett tag sen om att jag inte har särskilt många tjejkompisar? Det borde ni göra, för det var mindre än en vecka sedan jag skrev den.

Min ambition var att kroka upp med fler av mina vänner med kvinnliga kromosomer (fast det kanske alla har? Biologi är inte min grej.) för att få en vettig inblick i vad som pågår bakom flickors pannben. Jag är medveten om att det är en gåta som man blir grå innan man får grepp om, men jag tänker försöka. Plus att jag generellt har lite dåligt samvete för att jag inte har fler tjejvänner. Så det blev startskottet för en vecka i venus tecken.

Samma kväll som bloggen skrevs gick jag på krogen med Cassie och Katja. Vi snackade sensuella dialekter och skillnader mellan kvinnor och män. Katja påstod att män som har mycket mat i kylen är bra på att laga mat. Jag sa att dom som har mycket mat i kylen har det just för att dom inte är bra på att laga mat. Jag tyckte att jag hade mest rätt, men noterade ändå i min minnesbank att jag borde fylla kylen med mer mat. Just nu har jag bara filmjölk, potatis och vitlök i kylskåpet. Filen är förmodligen gammal och potatis är jag osäker på om man överhuvudtaget bör förvara i kylen.

Maratonfika med Sofie dagen efter. Hon har varit i Thailand en handfull månader men var inte lika solbränd som jag trodde. Det förklarade hon med att de hade råkat köpa smink som innehållit en slags medel som gör hyn vitare, det är inne i Thailand att vara vit. Turisterna håller dock inte med. Sofie var min allra första internetdejt någonsin så vi snackade bland annat fördelar och nackdelar med dom vi träffat. Sen hade vi en diskussion om man går höger eller vänster när man ska svepa in för en kyss utan att komma fram till någon tumregel. Senare frågade jag min roomie Gary om det. Han påstod att om man är högerhänt så går man höger och samma sak med oss som är rättvända. Jag sa att jag gick höger ibland. Han sa att jag inte var normal heller.

Även fredagen bjöd på tjejträffar. Först fika med Joel, och sen med Elin. På lördagen var jag på överraskningsfest för Erik 25, där jag var som luft för damerna eftersom jag var a) nykter och b) inte tandläkarstudent, men vi hade fan kul ändå. Här borde jag fylla på med bilder från festen, men jag har förlagt kameran.

Den här veckan blir också kvinntensiv. I morgon har jag sista lektionen med mina danskklass, som består av sex skönne damer. På onsdag ska jag titta på när damlaget spelar och droppa ett par rader i tidningen. I laget spelar My, som jag har en intern skyttetävling med. Hon leder med 8-0 tror jag. Men det blir nog oavgjort, eftersom mitt B-lag kanske läggs ned. Vi har lämnat walk over i två matcher och på den tredje blir laget uteslutet. Ska jag näta i A-laget då kanske? Vi får snacka om det där.

Fy fan vilket tråkigt och meningslöst inlägg det här var. Hälften dagbok och hälften skryt om hur social jag är.

Fan vad jag är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar