fredag 24 juni 2011

Vem är medelmåttornas mästare?

Midsommar i all ära, men hade jag varit Er hade jag sett fram emot nästa lördag i stället. Då går årets stora tennistillställning nämligen av stapeln. Vi snackar inte Wimbledon eller ens 25 000 dollars-turneringen för damer som liras samtidigt i Ystad. Nej, mina vänner, på Nybrostrands fuskgräs har jag nämligen bjudit in till mästerskap i medelmåttighet - även kallat Wimble-doh!

Jag är less på att alla tävlingar går ut på att vinna, och att vinnaren alltid är den som är bäst. I Wimble-doh! går man förstås efter segern, men det är minst lika viktigt att håna varandra, garva åt bristerna och hylla de få kontrollerade slagen som snarare beror på felträffar än bollsinne. Alla kan ju inte spela samtidigt, så i períferin av banorna styr vi upp kubb, musik, grill och fotboll. Doping i form av öl och tobak är välkommet och välsignat, men jag har undanbett mig hårdare droger på tävlingens område.

När jag styrde upp evenemanget för någon vecka sedan trodde jag på ett tiotal deltagare. Med Albins färska anmälning är vi 31 spelare på pappret, 32 om man räknar med stormästare Peter som har ett frikort. Fler kan vi inte vara för tidens och lottningens skull. Helt fenomenalt enormt! I startfältet ingår britter, danskar, guatemal..folk från Guatemala. Det finns handbollsproffs och fotbollstalanger. Men ingen som kan lira tennis, inte så pass bra i alla fall att folk stannar upp och säger "ooh, där har vi en som kan lira tennis". Dom som behärskar sporten har inte fått en inbjudan.

Nybrostrand alltså, nästa lördag den 2 juli med start klockan 10.30. Kom och titta, det är jävligt gratis och förmodligen minst lika underhållande som det är gratis.

Här kan ni förresten hitta startlistor, info, tugg och allt annat om tävlingen.

Det är dags att kora områdets bästa dåliga tennisspelare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar