tisdag 14 juni 2011

Ännu ett

Ni vet nog vid det här laget att jag är ganska förtjust i allt som heter tippande & vadslagning. Vare sig det är att pricka in vilken tennisspelare som plockar flest placeringar på rankingen under en säsong, eller hur länge man kan hålla sig innan man går på toaletten, så lyssnar jag alltid till en bra utmaning.

Apropå utmaningar, så har där varit en del av den sorten i år. För det mesta har jag utmanat mig själv. Som när jag gick en hel månad utan att pilla på mig själv, eller nu när jag ska låta bli alkoholen i två månader. Min käre rumskamrat Gary har nappat på trenden, och körde precis en hel vegetarisk vecka. Tungt värre för en erkänd engelsk köttälskare som honom. Han sa att kroppen kändes konstig och svag de första dagarna men att det blev okej efterhand. Om han lärt sig något vet jag inte. I går stoppade han i sig minst tre olika kötträtter.

Förra veckan ringde jag min gode vän Matti i Stockholm och erbjöd 2000 spänn om han BARA käkade kött i en månad. Inga grönsaker, inget bröd, ingen pasta. Inget annat. Bara kötträtter. Efter visst övervägande bangade han ur. Lite synd, jag hade velat se vad som hände. Han i sin tur lade upp samma summa på bordet om jag var barnärlig i en månad. Alltså att jag säger vad jag tycker om exakt allt, utan att bry mig om folks känslor. Det verkar omöjligt, men jag tuggar fortfarande på förslaget.

Tills dess kör jag en vecka utan kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar