onsdag 15 juni 2011

Nyårslöften - vi reviderar

Det är mitten av juni och jag sitter och tittar på mina många nyårslöften för att få en liten hum om hur det egentligen ser ut. Och det ser fan bra ut. Överlag. Jag dricker fortfarande lite för mycket kaffe (även om jag är på dag 2 utan nu, heja!) och det slinker ned ett glas läsk och en näve nötter då & då.

Ett annat löfte som är förbannat omöjligt att hålla är det här med att besöka Facebook max en gång om dagen. Jag saxar från ursprungslistan:

" ...besöka Facebook mer än en gång om dagenFy fan vad mycket tid det går åt på att läsa vänners meningslösa statusuppdateringar och kolla bilder på folk man knappt känner. Men det är ett utmärkt forum för att länka till bloggarna och uppdatera fotbollsklubbens nyheter. Annars bara ett stort slöseri av tid."

***

Hur har det gått då? Förbannat dåligt, som sagt. Men jag vill försvara mig lite. Jag tycker inte själv att jag slösar särskilt mycket tid på Facebook, men eftersom jag administrerar tre sidor och har bjudit in till två evenemang i nuläget är det svårt att begränsa sig. Men om det finns nyttig Facebook-tid, så är det fan detta.

Så vi skippar det nyårslöftet.

Därmed återstår 46.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar