onsdag 22 juni 2011

Fore fan!

Det finns en dansk proffsgolfare som heter Sören Hansen, och en annan som heter Sören Kjeldsen.

Det lär nog dröja ett tag innan vi ser Sören Simonsen på den stora scenen. Eller med den stora klubban.



Till mitt försvar vill jag säga att det här var första gången någonsin som jag gick en golfrunda. Jag har varit med polarna och styvfarsan ute tidigare och varit caddie och gjort några utslag. Men inte fan ser det så svårt ut när dom lirar och när proffsen syns på TV som det är i verkligheten. Nu hävdar jag förvisso att golf är en gubbahobby snarare än en seriös idrott - ungefär liksom boule - men boule är jag bra på och det stör mig att jag inte får till svingen, chippen och putten. Jag vill vinna!

Men det lär förmodligen dröja ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar