måndag 10 oktober 2011

Nu börjar det hända saker

Vilopuls på bloggen men allt annat på mig. Är jag inte i Lund eller Malmö och far kan du ge dig fan på att jag är i Köpenhamn, Ystad eller Köpingebro. Det är allt från vuxenskola-undervisning (i Facebook, faktiskt!) till att döma ungdomsmatcher i fotboll till spontana vägtrippsbesök på någon gudaglömd håla i Skåne. Eller frilansskrivande. Som jag skrev i ett inlägg för ett tag sen vill jag ha lite mer krydda i vardagen, jag är trött på att det inte händer något nytt och har flaggat för förändringar. Det här är vad som hänt sedan dess:

- Nytt jobb. Om en vecka går jag i tjänst på bettingbolaget Bet365, som redaktör för deras danska nyhetssida. Det är först och främst en vikarietjänst, så jag kommer behålla övriga frilanskneg. Men ändå. Jag är bara lite bekymrad för att jag ska isolera mig ännu mer från omvärlden, eftersom vi snackar 4-5 timmar om dagen och det görs hemifrån.

- Nytt jobb 2. Som ovan nämnt har jag inlett en studiecirkel där de sju deltagarna får lära sig allt de vill veta om Facebook. Det är visserligen bara tre lektionstillfällen i kursen, men det är ett härligt avbräck från tristessen, eftersom samtliga mina elever är 50 år eller äldre, men riktigt sköna människor.

- Ny boendesituation. Min roomie sedan januari 2009 har hittat en lägenhet och kommer att flytta ut i mitten av december. Vemodigt, förvisso, men hög tid att gå vidare. Den galne britten tar över Anders lägenhet, så vintern kommer att bjuda på ut- och inflyttningsfester i mängder...

Ja, det var väl det hittills. Men det kommer mer. Jag har börjat gå igenom mina nyårslöften och inser att jag har mycket jag ska hinna/bli bättre på innan året är slut. Till exempel knyta en slips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar