tisdag 25 oktober 2011

Slice of life

Klockan är 03 på natten och jag är sömnlös som vanligt vid den här tiden på dygnet. Om några timmar ska jag upp och sega mig till Lund för ett par timmars tennis med Peter, som nyligen vänt hem från staterna många upplevelser rikare och förhoppningsvis även några kilo, så att jag kan ha skuggan av en chans.

Fast det kommer jag nog inte ha. De senaste veckorna har varit en fysisk mardröm. Det har varit tandvärk, migrän, feber, förkylningar och halsont i ett enda långt svep och när något försvunnit har något annat tillkommit. Jag har knarkat citroner, ingefära och allt annat hemmakur-aktigt och så smått börjar jag återfå gammalt medelmåttigt tillstånd. Inte helt vältajmat har det här krockat med en period av mitt år där jag har fått åka skytteltrafik mellan Köpenhamn, Malmö, Ystad, Lund och många flera ställen av många olika anledningar.
Kanske hänger det ihop? Äsch. Jag har missat fikor, fester, träffar, fotbollsmatcher och mycket mera på grund av mina åkommor och det stör mig som fan. Samtidigt känns det som att jag inom kort är kurant och då kommer alla som försummats att få njuta gott av nämnda medelmåttiga sällskap.

Vi börjar med Peter som ska få njuta gott av min patenterade sluggerserv och backhandslice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar