fredag 14 oktober 2011

Jag rakade mig och fick jobbet

Klockan är mitt i natten och jag känner en förkylning bryggas i mitt inre, vilket inte är särskilt förvånansvärt eftersom jag behandlat min kropp ganska illa de senaste veckorna och sovit därefter. Vi skriver 03.15, jag har en tvättid om fem timmar som jag med största sannolikhet kommer att bomma men det finns viktigare saker att hänge sig åt i morgon.

Framåt eftermiddagen ska jag nämligen ner en sväng centralt och krita en underskrift på mitt kommande jobb. Från och med måndag är jag gymnasielärare i danska tre timmar i veckan. Det blir nog bra, och ett jävligt roligt kompliment till alla de andra jobben som jag kan skriva på visitkortet som jag inte har.

Jag var på jobbintervju på skolan i onsdags. Det var med lika delar vemod som förväntan som jag lommade dit. Förväntan, för jag gillar rollen som lärare och värnar om det danska språket. Vemod, för att jag kände att behövde se städad ut. Och det gör man inte om man har odlat skägg i två och en halv vecka, allt enligt pakten med grabbarna i fotbollslaget. Om någon mot förmodan har missat tävlingen kan ni läsa allt om den här.

Hur gick det då för mig, fram tills dess att jag återfick mitt normala barnanlete? Bildbevis följer.


Det där var efter fyra dagar. Ganska mesigt, va?


En och en halv vecka, fortfarande patetiskt. Det var ungefär då det började klia som fan, jag gjorde i princip inget annat på dagarna än att klia mig i skägget som jag inte hade. Hur orkar folk?




Och slutligen, resultatet av två och en halv veckas odling. Kolla in mina pubis-polisonger! Vi kan lugnt konstatera att det där med skägg nog inte är något för mig, men jag är ändå positivt överraskad för jag trodde att det skulle vara mycket värre. Samtidigt måste jag beklaga att jag inte förde projektet hela vägen in i mål, men jag hoppas att killarna i laget inte fegar ur på samma sätt som mig. Återkommer med bild på vinnaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar