lördag 13 oktober 2012

Kvalspelsmustaschen!


För andra året i rad är mitt herrlag i fotboll framme i kvalspel. I fjor var det för att stanna kvar i division 6 (vilket vi misslyckades med), i år är det för att återvända till sexan.

Och precis som i fjor har herrlaget kollektivt (eller ja, för dom som har den fysiska möjligheten) bestämt sig för att odla kvalspelsskägg. Så när vi blev klara för kval för snart två veckor sedan lades rakhyvlarna åt sidan. I fjor satsade jag på en buskig skogshuggarlook men misslyckades totalt. I år tänker jag annorlunda.

Min gode vän och lagkamrat Kasper vann omröstningen i fjor med en klassisk moppemustasch.





Utan att förringa hans odlingsskills torde det ha varit en del sympatiröster, men det ska sägas att Kasper bar sin samling av tonårshår med en stor portion stolthet och självförtroende, vilket också kan ha fallit juryn i smaken. Kaspers fjolårsseger inspirerar mig, så jag tänker att den här primitiva skaran av herrar som är mediokra på fotboll men ännu sämre vad gäller hygien och mode borde kunna fatta tycke för min överläppsvärmare.

Eller vad tror ni?
 
   

1 kommentar:

  1. Jag ser att du får samma mustaschuppställning som jag får, något jag har valt att kalla en Reverse Hitler.

    SvaraRadera