måndag 16 juli 2012

Indie-allsång!

Jag har ett lite komplicerat förhållande till fenomenet allsång. Svenneversionen på TV går fetbort hos mig, det är taube och olle adolpson och stockholm i mitt hjärta tills man spyr. Och alla är så jävla glada.
Nej inte min stil alls.

Däremot gillar jag allsång på fester, jag gillar när folk förenas i snapsvisor och spontansång. Eller strukturerad. Som när vi i fotbollslaget sjöng "truly madly deeply" inför 120 personer i vintras. Ett ögonblick som gud ske lov inte finns förevigat någonstans.

Så när min gode vän Jakob föreslog att vi skulle gå på indieallsång i torsdags på amfiteatern i Pildammsteatern vart jag lite kluven. Varken han eller jag hade någon större hum om vad som skulle ske, men vad som hände var riktigt bra.

Det var ett tjejband som drog av allt från Di Leva via Mando Diao till Håkan Hellström, och så med några vanliga allsångslåtar för att täcka in hela massan. Och min gamla favoritdänga Eloise. Sicken succé alltså! Och då menar jag inte min sångröst, men uppslutningen och känslan.

Och bara det att få uppleva ett tusental människor stöna sig igenom Veronica Maggios "Jag Kommer", det var fan stort.

Så jag rekommenderar att ni knallar dit de kommande två torsdagarna klockan 19 - inte missa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar