fredag 15 juni 2012

den gröna grenen

Den senaste månaden har varit för jävlig.
Jag har inte haft någon ork eller lust att göra något alls. Jag har ätit för mycket skit och druckit för mycket sprit, och jag har varit i en djup svacka i skrivandet. Här har det ekat tomt och såväl fotbollsbloggen på tv4 som författandet på tidningen har gått på autopilot.

Allt medan jag går runt och spekulerar vidare kring framtiden. Vad ska jag syssla med? Vart ska jag bo? Och allt det där. Kanske - eller förmodligen - har jag varit inne i nån slags mild depression för jag har inte orkat överskåda allt, och vissa dagar har jag knappt kommit ur sängen. Och sängliggandet är i all sin tragiska ensamhet, om ni mot förmodan skulle tro annat....

Men det känns som att jag är på väg uppåt igen. Det har säkert med årstiden att göra, men nog också med det faktum att min första termin som gymnasielärare nu är över. Betygen är satta och eleverna har gått på sommarlov, och även om det blott är 5-6 timmar i veckan som jag lägger på planering och undervisning (det är bara en kurs) så känns det lite som att man kan andas ut nu.

Närmast väntar ett par veckor där det inte händer så mycket, lite ströjobb hist och pist, men annars ett bra tillfälle att planera vad som händer resten av året och att göra upp någon slags överskådlig framtidsplan. Tankarna snurrar i huvudet, nu ska det bara formuleras i ord också.

Nu när jag är på den gröna grenen igen så gäller det att ta tillfället i akt. För jag vill fan inte ramla ned i det där majmörkret igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar