torsdag 26 april 2012

En helt vanlig tråkig torsdag

Jag har inget klassiskt knegarjobb, ni vet 40 timmar i veckan och fem timmar om dagen. Det har jag bara varit några få månader när jag slet i Citytunneln och jag var helt förstörd efter varje arbetsdag. Som det ser ut och har sett ut det senaste halvåret så står agendan på frilansjobb på tidningen som suppleras av fem timmars gymnasieundervisning i danska varje vecka.

Så dagtid är jag allt som oftast ledig. I dag är en av de dagarna. Men det betyder inte att jag är sysslolös, oh nej. Det här är vad som står på agendan denna torsdag.

- Tvätta kläder
- Storstäda lägenheten med dammsugning, golvtork och hela faleruttan. Min gode amigo Gonzalo kommer på besök i morgon och ska stanna en liten vecka så lägenheten lär se ut som ett spanskt inbördeskrig när han åker hem igen, men jag gillar tanken om att den faktiskt har varit ren i uppemot ett dygn.
- Boka in två middagar på restauranger.
- Planera Köpenhamnsresa nästa vecka för mina gymnasiekids.
- Planera svensexa.
- Träna en timme.
- Handla
- Frilansa i kväll, det spelas nämligen division 4-fotboll i sydöst.
- Gå på lektion på högskolan. Jag och Biffen pluggar en briljant kurs som heter "Fotbollens Historia" på Malmö Högskola. Dagens tema: Rivalitet.
- Se Gefle-AIK, eller i alla fall delar av matchen.
- Beklaga mig i en blogg över allt jag ska göra i dag.
Jag tippar att jag fixar sex eller max sju punkter. Jag är ju trots allt ledig i morgon, så då kan jag greja resten - eller göra en ny lista då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar