söndag 24 april 2011

Lite macho men samtidigt lite bögigt

Hej världen, det är jag igen.

Nu kanske ni undrar varför jag inte bloggat på en vecka och det gör jag faktiskt också. Så jag tog nyss fram min kalender och tittade. Den fungerar också som en slags dagbok, med små korta anteckningar. Exempelvis skrev jag in "fotbollsmatch" på fredagen och fyllde efteråt på med "jävla skitmatch" eftersom laget gjorde just en jävla skitmatch. Så simpelt är det. Jag var förstås inte med. Jag spelar i morgon bitti. Simrishamn borta, 45 minuter i bil för att möta ett gäng valpar som fortfarande har ambitioner om att bli fotbollsproffs. Inte precis optimalt motstånd för en föredetting som jag.

Fast formen är det inget fel på. Den senaste veckan har jag löptränat mer än morsans vårbrunstiga katt och kan nästan springa fem kilometer utan att kräkas nu. Det är en av sakerna jag fyllt min kalender med.

Sen passade jag på att fira påsken med familjen. Det vill säga min ena familj som består av bröder och mor och sånt, och min andra familj som består av mina AIK-vänner. En skön 2-0-seger över IFK Glenn renderade i tre poäng, jubelscener och användandet av ett av mina spritfrikort. Det är nämligen så att jag ska hålla mig nykter fram till Malmö Halvmaraton i mitten av augusti, men för att bevara ett uns av min självbevarelsedrift och charmiga personlighet har jag gett mig tre frikort att använda mig av tre dagar då jag känner för något stärkande. Påsken var ett.

Samma dag spelade vi förresten in nästa avsnitt av min och mister Christian Kjellströms väldigt nya och väldigt underskattade webbshow. Inledningsvis snackar vi skit om och betygsätter ett gemensamt intresse i form av den europeiska schlagern, men vi hinner också diskutera allt från folkmord till finska look-a-likes och fina flickor. Tanken är att vi ska bli stora och kända och sprida vårt ignoranta budskap över hela världen. Men först försöker vi övertyga vänskapskretsen om att vi faktiskt kan vara rätt så roliga. Det går sådär.

Bedöm själva. Här med Peter som gäst i två avsnitt.


Kjellström & Simonsen, Episod #002 - Inför ESC, del 1 from Christian Kjellström on Vimeo.


Kjellström & Simonsen, Episod #003 - Inför ESC, del 2 from Christian Kjellström on Vimeo.

Dags att kinesa. Viktig match i morgon ju. Bloggens rubrik har jag för övrigt lånat från en artikel om konstrundan på Österlen. Tycker även den summerar ovanstående klipp ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar