tisdag 12 april 2011

"en tranbärsjuice, tack"

Det är klockan 04.25 en tisdag morgon som inspirationen infinner sig igen och bloggsuget återuppstår. När man är lite för vaken och tankspridd för att kunna somna om och lite för trött för att stiga ur sängen.

Tiden sedan förra blogginlägget, som är en vecka gammalt, har varit hektisk för att säga det milt. I fredags styrde jag upp en stor fest i lägenheten för att fira att jag fyllde 27 förra måndagen och för att sörja mitt beslut att inte dricka alkoholhaltiga drycker på fyra månader - närmare bestämt tills efter Malmö Halvmaraton som går av stapeln den 13 augusti. Jag joggar ett par gånger nu men känner att disciplinen måste bli strängare om jag ska komma i form och nå den där riktiga måbra-känslan, som jag ändå aldrig har längre när jag dricker.

Fyra månader alltså, med tre frikort att slänga in om jag skulle vilja korka upp ett par kalla. Därför kom ett trettiotal av mina fina vänner på besök i fredags och firade och svinade. Hur jävla trevligt och uppskattat som helst. Mycket planerande, fixande och städande. Köket målades inför och alla "onödiga" möbler och grejer slängdes. Trettio pers i en tvårummare trycker man inte in hur lätt som helst. Men vi lyckades. Joel vann tipsrundan och firma Jocke & Michael tog en chockseger i beerpongen efter finalseger över storfavoriterna Lisa & Sören.

Här förresten en bild på den segrande duon.



Jag har sisådär fem foton från festen, glömmer alltid bort det där med dokumenterandet. Så har ni fler får ni hemskt gärna maila dem till mig (soren_kidd@yahoo.se)

Annars?

Vaknade på lördagen och mådde faktiskt hur bra som helst. Med risk för att låta tjatig säger jag det här för sista gången, men det är svårt att bli bakfull när man bara dricker öl och inget eldvatten. Och en klar skalle var på sin plats, för jag har nog aldrig haft så intensiva dagar med frilansarbete för min älskade lokaltidning. Känns som att jag satt på min bleka röv med luren i örat och fingrarna på tangenterna hela helgen. Inte hann jag springa ut i det grymma vårvädret, förutom ett par timmar på söndagen där jag i stället prioriterade krogen för att se Gnaget smiska Mjällby.

Lite konstig känsla förresten att dricka apelsinjuice och kaffe på sportsbaren när polarna sitter bredvid och dricker kall ljuvlig öl. Men jag får vänja mig.

Späckad vecka även denna. Det tar vi i ett annat inlägg. Nu vet ni i alla fall varför mitt fina bloggstim övergått till torka den senaste veckan. Men det var fan värt det.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Tack för en riktigt bra kväll/natt! Hade sjukt roligt även om beerpong segern var mer än väntad! ;) Observera Michaels kiss fläck på byxan hahaha!

    SvaraRadera
  2. Vi skulle klart vunnit Sören!!! Jocke o Michael hade bara flax ;)! Tack för en kul kväll :)!

    SvaraRadera