tisdag 28 februari 2012

Nästa gång köper jag färdigmonterat

Det är mer än två månader sedan min rumskamrat flyttade ut och då jag inte planerat att plocka in en ny har jag äntligen fått tummarna ur och börjat köpa nya möbler att fylla det tomrum som lämnats. Så häromdagen var jag alltså ute och värvade ett nytt soffbord och ett skrivbord.

Nu skulle man kanske tro att möblerna står prydliga och fina i lägenheten? Nah, inte precis.

Så här långt har jag kommit efter två timmar:

Jag vill ursäkta mig med att jag inte är världens mest praktiska/tekniska person och därför heller inte äger några vad heter det.... verktyg. Så när jag läste instruktionerna och insåg att jag behövde en vad heter det... skruvmejsel .. så fick jag vackert låna en av en kompis. Men skruvmejseln var för liten och mitt tålamod för kort, så jag har alltså inte kommit längre. Blir att tjacka en monstergigantisk skruvmejsel av nån eller låna en sån dära elektisk maskin som borrar...

Eller att övertala Andreas på vår man night i morgon att han snickrar ihop skiten mot en furstlig betalning i form av öl och tacos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar