onsdag 8 december 2010

Bäst Av 2010 - Plats 10, 9, 8 & 7

Nedräkningen fortsätter i takt med att decemberdagarna försvinner. Är det nån mer än jag som inte hittat julhumöret än? Skit samma, här kommer några fler bra låtar från året som är 2010.

10. Oskar Linnros - 25

Fy fan vad skönt att man inte är 25 längre. Eller äh, jag märker ingen skillnad. Jag läser egentligen inte så mycket in i låten, bortsett från att den är bäst på en skiva som otroligt nog föll mig i smaken vilket är konstigt då Snook var vitlök för min vampyrsjäl. Men det här är faktiskt okej, mer än okej. Frågan kvarstår dock; vad är en sommarkatt?



9. The Script - Long Gone And Moved On

Som ni kanske märker så är det helt en annan låt i den urtöntiga videon, den låten fungerar också fint men är inte i klass med Long Gone And Moved On. Tyckte bara att det var lite fattigt att ha med tre låtar i sträck i sträck utan musikvideo. Irländsk RNB-pop borde sedvanligtvis inte falla mig i smaken, men fan, även jag överraskar ibland.



8. Säkert - Fredrik

När jag blir stor ska jag gifta mig med Annika Norlin. Tänk så mycket stoff hon får då, att skriva nya låtar om hur mycket som är fel. Jag såg henne live i Lund förra veckan och det var faktiskt lite av en besvikelse, men det ändrar inte på det faktum att det här är en ypperlig popdänga som faller ett popsnöre som mig i smaken.



7. Broken Bells - The High Road

Ett ganska slätstruket album med ett slipat förstaspår. Avsaknaden av refräng gör ingenting alls i det här fallet, ej heller att videon är av det skummare slaget. Jag tror dom kallar det konst. Försångaren ser så där nonchalant arrogant ut som man ska göra när man vet att man gjort en bra låt.




Bäst av 2010:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. Broken Bells - The High Road
8. Säkert! - Fredrik
9. The Script - Long Gone And Moved On
10. Oskar Linnros - 25
11. Roky Erickson & Okkervil River - Be And Bring Me Home
12. Nephew - The Danish Way To Rock
13. Apollo - Too Many Nights
14. Hej Matematik - Party i Provinsen

http://noonetonoone.blogspot.com/2010/12/bast-av-2010-plats-14-13-12-11.html

1 kommentar:

  1. Jag väntar spänt på fortsättningen och gillar framför allt dina motiveringar. Och vad kommer på sämsta listan?

    SvaraRadera