måndag 20 september 2010

Peter Ska Dela Öde Med Titanic...

Måndag innebär en ny vecka i skolan med allt vad det innebär. Som nyinspirerad student ville jag visa mig själv gott gry och jävlaranamma genom att faktiskt komma till dagens föreläsning, och dessutom i tid. Vanligtvis är jag nöjd om jag bara fixar en av två...

Men jag gick och satte mig i hörsalen, tio minuter innan lektionsstart, och förundrades över att jag inte kände igen en jävel av dem som gjorde mig sällskap i stolarna. Klassen bestod av 50 snusande killar och fyra tjejer. Det visade sig förstås att det här var en föreläsning för byggingenjörer, och jag fick resa mig upp, ursäkta mig och anta studentskammens fejja när jag gick ut ur rummet och vidare till rätt klass.

----

Min vilsne adept Peter verkar ha hittat sitt esse med sin nya handbollsblogg hos vår ärorika arbetsgivare Ystads Allehanda. Uppskattat av många och även av mig, men nu har han tagit sig hatten över huvudet. Kaxigt nog har han utmanat folk att slå hans elitserietips, och jag är inte stoltare än att jag plockat upp handsken. Reglerna är enkla - den som förlorar vadet får äta upp sin hatt. Följande munsbit bidrar jag med.



Värre är det för Peter som måste käka upp sin Fidel Castro-sak med svårtuggad skärm. Som den vän jag är har jag dock lovat honom att han får avnjuta den med HP-sås. För äta, det får han...



---

Jag borde egentligen plugga men i stället sitter jag och ser Lyngby mot FC Nordsjälland. I går skulle jag också läst men blev trött och söndagsmysig. Därav föll filmvalet på Titanic, som jag inte sett sedan 1997 när jag gick på bio med Nils och TB och den sistnämnde fick salt på kinderna när Leo åh Leo försvann i djupet. Vi var män redan då.

---

Har egentligen ingen åsikt om valutgången då det väl blev som alla trodde och tänkte. En sak som slog mig dock, när jag gick hem från stan och såg feta packet samlat på Möllevångstorget för att demonstrera emot ett visst främlingsfientligt parti är: Varför demonstrera dagen EFTER ett val? Hmm. Det kanske vi får lära oss i skolan nån dag...

---

Morsan fyller år i veckan. Efter hela Mankell-incidenten förra veckan skulle man tro att jag blivit klokare, men jag satsar på att hon inte läst nya Camilla Läckberg-deckaren...

---

Slutligen: Andra orsaker till studentskam:

- Att fisa på lektionen (med mindre du kan skylla på grannen)
- När magen kurrar på lektionen.
- När du petar dig i näsan och ska torka av busen på stolen, men missar och smetar ut den på grannens ben i stället.
- När du sitter bredvid någon som är så risig i ämnet, att personen drar dig med i skiten även om du har kompletta skills. Som i högstadiet när jag fick Nils bredvid mig i franskan...
- När du sitter och funderar på om läraren är en milf eller inte och hon plötsligt ställer en fråga.
- När du kommer för sent till en lektion med ursäkten "trodde inte vi hade skola i dag..."

Har ni fler?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar