fredag 3 januari 2014

Halleluja moment

Nytt år och nya upptåg. Jaja, jag vet att jag har lovat en lista med de sämsta låtarna från 2013 men jag måste sticka emellan med breaking news.

Det är nämligen så att min gode vän Jonatan och jag  har anmält oss till en gospelkör.

Ja, jag vet vad ni tänker. "Men Sören, du som sjunger så fantastiskt vackert, borde du inte gå solo?" men jag är mer ödmjuk än så. En lagspelare. Och ett lag är som bekant inte starkare än den svagaste länken, vilket i det här fallet förmodligen blir Jonatan eller jag. Det måste jag tyvärr frukta.

Sedan ett år tillbaks har vi med jämna mellanrum donerat till bötesburken när vi gjort bort oss och nu är burken så pass full att det är dags att tömma den. Vi har svurit att göra någonting konstruktivt med pengarna så vi scannade igenom stadens utbud av vuxenkurser och valde till slut mellan körsång och korvprovning. Klunsen fällde avgörandet och med facit i hand var det nog rätt kurs som vann. Det är lite coolare att säga att man är med i en gospelkör än att man är en korvprovare...

Helt osökt får det mig att vilja berätta mer om kursen. Minns ni 1997 när Blond vann Melodifestivalen? En av killarna i trion heter Gabriel Forss och det är han som kommer att styra slagets gång. Tio repetitioner innan det blir konsert. Jag hoppas på ett Kent-medley eller Bruce Springsteen kanske, helst ingen dammig svensk 1800-talspsalm, men egentligen är jag villig att sjunga falskt till det mesta.

Så här såg det ut i somras. Det bör man kunna bräda. Vem hänger på? Här kan ni anmäla er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar