söndag 9 september 2012

Äppelträdet från helvetet

På min innergård har jag ett stort äppelträd. Det är så stort att jag som bor på tredje våningen är på jämnhöjd med trädtopparna när jag står i mitt kök och tittar ut.

Trädet har de finaste och rödaste äpplena men ingen jävel kommer åt dem. Och det stör mig gränslöst.

Det är nämligen så att trädet står så pass nära att jag kan se hur goda och saftiga de där frukterna är. Men jag kan inte göra något åt det, för jag når dem inte från mitt fönster, inte ens med hjälp av redskap. Tro mig, jag har försökt.


Så vad göra? Det är här jag behöver er hjälp. I fjor klättrade min bror upp i trädet medan jag stod på marken och försökte fånga det som föll ned när han skakade loss. Problemet var dels att vi inte var helt oberusade, men också att jag var distraherad eftersom jag höll på att övertala en polare som stod bredvid och bevittnade spektaklet att han skulle göra slut med sin tjej. Och så var det mörkt, vilket gjorde att jag fick fler äpplen i pannan än i näven.

Till saken hör också att man måste fånga äpplena innan de träffar marken, annars splittras de till atomer vid nedslaget på grund av höjden. I morgon ska jag försöka kasta en boll på trädet och be någon polare stå redo med lyran.

Lyckas inte det, så ska jag hitta en annan lösning. Om jag så ska såga ned det jävla trädet så ska jag komma åt äpplena. I want them, I need them!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar